Online
booking
mercredi 24 avril
Meteo Paray-le-Monial

newsletter

To receive our newsletter, give us your email.

  • Contact

Contact

Opening times :
All the year from monday to saturday 9:30am-12:30pm and 2:00pm-5:30pm
From Easter to 15th october Sundays and bank holidays 9:30am-12:30pm and 2:00pm-5:30pm

From November 1st to February 28th closed on Tuesday mornings

15th June to 15th september everyday 9:30am-12:30pm and 2:00pm-6:30pm

Outside our opening hours, we remain at your disposal via this contact form.

Looking forward to welcoming you to Paray-le-Monial.

Location and contact

Office de Tourisme de Paray-le-Monial

25 avenue Jean-Paul II - F-71600 Paray-le-Monial

Tél : 0033 (0)3 85 81 10 92 Please send an email

CONTACT FORM

* champs obligatoire

Satisfait ou pas ?

The tourist office has been labeled Qualité Tourisme(r) since February 2015.
Our team is at your disposal to provide you with
informed advice at reception, by telephone, email and post.
Do not hesitate to tell us your expectations in order to provide you with the best possible response.
We strive to maintain a constant quality of welcome and services. We provide you with various means to send us your comments, suggestions, opinions or complaints which are taken into account to constantly improve our quality of services and give us new ideas to better welcome you.

Give your opinion on Trip Advisor
Give your opinion on Google

OUR LABELS

Paray-le-Monial is a crossroads of cycle paths.
The tourist office has the Accueil Vélo(r) label.

  • Our team offers a tailor-made welcome to people on bikes:
  • A little lost ? We advise you on your itinerary.
  • A small failure? We provide you with a pump and a repair kit.
  • A technical problem? We have the list of specialists to repair your bike.
  • The little extra: We keep your bags so that you can visit our city with complete peace of mind.

FOR FAMILY

We pay particular attention to welcoming families:

  • A space allows the children to wait and have fun while the adults organize the day of visits and activities.
  • Our team advises you on the most suitable tourist sites according to the age of the children;
  • We offer services for families: treasure hunt, game booklet, family visit, rosalie rental.


Engagements catégorie I

Cet office de tourisme appartient au réseau Offices de Tourisme de France. Il s'engage à :

  • Mettre à votre disposition un espace d'accueil et un espace d'information facilement accessibles.
  • Faciliter vos démarches.
  • Vous offrir du mobilier pour vous asseoir.
  • Vous informer gratuitement sur l'offre touristique locale.
  • Afficher et diffuser ses périodes d'ouverture exprimées en deux langues étrangères au moins.
  • Vous offrir l'accès libre au wifi.
  • Etre ouvert au moins 305 jours par an samedi et dimanche inclus en période touristique ou d'animation.
  • Répondre toute l'année à vos courriers.
  • Assurer un service d'accueil permanent tenu par du personnel pratiquant deux langues étrangères au moins.
  • Assurer la fourniture de cartes touristiques, plans et guides touristiques sur support papier.
  • Vous donner accès à son site internet trilingue dédié et adapté à la consultation via des supports embarqués.
  • Diffuser son information touristique également sur support papier traduite au moins en deux langues étrangères relative :
  • à tous les hébergements touristiques classés comportant au moins le nom de l'établissement, les coordonnées postales, le courriel, l'adresse du site internet, les coordonnées téléphoniques, le niveau du classement ;
  • aux monuments et sites touristiques culturels, naturels ou de loisirs pouvant comporter l'indication des tarifs d'usage, des périodes et horaires d'ouverture au public, du site internet et des coordonnées téléphoniques et postales ;
  • aux évènements et animations ;
  • aux numéros de téléphone d'urgence.
  • Mettre à jour annuellement son information touristique.
  • Afficher à l'extérieur les numéros de téléphone d'urgence.
  • Présenter toute l'offre qualifiée de sa zone d'intervention pour toutes les clientèles.
  • Vous donner accès à la consultation des disponibilités d'hébergements classés.
  • Traiter vos réclamations et mesurer votre satisfaction.
  • Proposer un service d'information touristique intégrant les nouvelles technologies de l'information et de la communication (réseaux sociaux, téléphonie mobile, géolocalisation...).
  • Respecter les exigences de la marque qualité tourisme.
  • Mettre à votre disposition un conseiller en séjour.
  • Garantir la fiabilité et l'actualité de l'information sur l'offre touristique locale.